tiistai 8. syyskuuta 2015

8.9
jos nyt on niin,että muut ajatteleekin mitä tahtoo musta riippumatta,niin saanko mäkin ajatella niinkuin tahdon? niinku muista riippumatta?
kävin tänään oivallisen älykkään keskustelun ystävän kanssa. pohdiskelu oli oikein laajakatseista ja nautittavaa,lopputulema lähinnä itsestäänselvyyksien toteamista. (älyköt nääs keskusteli)
kovasti eheytyneenä ajattelijana huomasin jopa itsekin teorioideni keskentekoisuuden. jalat kuitenkin tais selvitä kuivina. kilpeni on edelleen tahrattoman kirkas. ja sitäpaitsi "tärkeintä ei ole liike,vaan päämäärä" *bernstein*
toi viimenen sitaatti ei oikein liittynyt mihinkään,mut hirmu älykkään tunnelman se loi...
edelleen huomaan,että oon kuitenkin kelaillut suuriimman osan asioista ihan oikein. tosi hankalissa paikoissa oon kylmästi jättänyt ajatuksen kesken. toimii mulle,mut sivulta seuraavan mielessä saattaa välähtää ajatus epäloogisuudesta. no,koska omaan miellyttävän luonteen lisäksi ihan mukiinmenevän habituksen,annan ajatuksieni raakileisuuden itselleni anteeksi...
enmätiiä,liika suunnittelu ja tavoitehakuisuus tappaa mun mielestä kaiken luovuuden. selittämätön kiehtoo mua. epätietoisuuuden ajoittainen tuskallisuus on elämisen mielekkyyden kovin ydin.

toisaalta,suutari sais pysyä lestissään. päivään mahtuu myös hyvin absurdi keskustelu jonkun kunnan fysioterapian ajanvaraustyypin kanssa. oon jutellut frouvan kanssa viime aikoina aika usein. jo alusta saakka meidän suhde on ollut aika kitkainen. mua on ärsyttänyt tyypin tätimäinen komentelu ja äyskiminen,sitä kai se mun mainostama mukiinmenevä habitukseni,en tiiä... kysyin tyypiltä tänään:"mikä täs nyt on? miks asioiden hoitaminen sun kanssa on näin vaikeeta? oonks mä syönnyt sun eväät?" kysymyksiäni seurasi pitkä,vuolas-sanainen juupas-eipäs-enmätiiämistäsäpuhut-tyyppinen keskustelu tyypin työpaikka-ruokailusta ja eväistä laajemminkin. kohtuullisen absurdia. juu tiedän,ei pitäisi,mutku.... älyvapaiden solvauksien seurauksena ilma kai puhdistui ja huomenna saan tilata ajan pt-keskukseen. totuuden nimissä tää rouva ei asioista päätä,kiitos kuuluu kyl jennille. mut ilma hiukan selkiinty,mikä varmaan helpottaa asiointia tulevaisuudessa kunnan fysioterapian suuntaan...
niin ja sit dosetti korjattiin kotihoidossa tänään. eli nyt se on korjattu tai sitten ei. huomenna klo 9.00 se nähdään. . kaivan jo paukkuserpenttiinit valmiiks.
huomenna on taas fyssari. se onkin kivaa. senkin takia,että sitä ei tarjoa kunnan fysioterapia!!

Ei kommentteja: