torstai 20. helmikuuta 2014

20.2
ihmetyksen vallassa,jopa häikäistyneenä seurasin tänään eduskunnassa käytyä keskustelua sukupuolineutraalista avioliitto-laista. muutamia havaintoja ja kysymyksiä aiheesta: miksi meillä on lakeja säätävä elin,joka saa päättää jonkun olevan tärkeämpi kansalainen kuin toinen? mihin on kadonnut ihmisen oikeus olla sellainen kuin on? miksi kansanedustajille maksetaan palkkaa? miksi kansanedustaja saa tuomita?
on selvää,että ei saa tappaa. siis ihmistä (outo rajoitus muuten....),mutta miksi kukaan ei sais mennä naimisiin samaa sukupuolta olevan kanssa?
hämmästelen,kovasti hämmästelen. meidän yhteiskuntamme ja lakimme ovat riippuvaiset ihmisistä,joiden kompetenssi on vähintäänkin arveluttava. päässäni pyörii lainaus erään "jäsenen" suusta:"jo raamatussa sanotaan,että avioliitto kuuluu olla miehen ja naisen välinen". hyvä peruste,onhan raamatussa sanottu paljon muutakin järkevää. mm. jos ette tee telttakappeliin sellaisia ja sellaisia rättejä,teidät pitää tappaa...
maailmassa on paljon asioita,jotka ärsyttää mua. samoin paljon asioita,jotka teen erilailla kuin muut. en silti vaadi lakia pakottamaan muita tekemään niitä asioita samalla (mun tapani tehdä ja mun valinnat on nääs sidottu tähän mun elämään,nekun ei oo sillai yleispätevästi oikeita tai parhaita...) tavalla kuin minä.
pelko on defenssi. monessa kohtaa ihan hyvä juttu. olennaisesti se vähentää esim. katolta hyppäämistä. mutta tarvitseeko meidän suojautua seksuaali-vähemmistöiltä? ja ettei kenellekään jää epäselväksi ja etten leimautuisi: MÄ OON HETERO. en homo,paheellinen seksimaanikko. en,en ja en!!

Ei kommentteja: