perjantai 24. tammikuuta 2014

23.1
elämän laadun-parannus-päivä!!
posti viimein toi mulle näkövammaisten keskusliitosta mun elämäni 1. näkövammaiskortin. viimein,12 vuoden jälkeen oon nyt oikee näkövammanen! odotan vain tilaisuutta vilauttaa sitä. sopivassa paikassa,tarvittaessa. vaikka kortissa on haitta-aste ja kaikki,se vielä ei taida parantaa mun elämänlaatua. kävin pistää ilmaa mun jakkaran renkaisiin. se sitävastoin paransi elämänlaatua like samantien. tuoli kulkee nyt pelkällä ajatuksen voimalla!
nojoo... mutta ennen kaikkea tätä oli pelit. mun on nyt pakko kertoa tapahtumista pelissä. mun näkövinkkelistä. kaikki saa muodostaa oman mielipiteensä siitä. seuraava on siis mun ajatuksia. myönnän,ei kovinkaan objektiivistä. sori: pelin nimi on siis boccia. siinä viskotaan sillai nahkapalloja,vähän niinku siinä ranskalaisessa pelissä. "snadi" siinä ei oo kovin snadi,vaan kooltaan samanmoinen kuin muutkin pallot. väriltään vaan valkonen. sit on 6 kpl sinisiä palloja ja 6 kpl punasia palloja. nyt pelaajia oli kuus,joten jokaiselle kaks palloo ja alottajalle vielä valkoinen. jos yhtä osallisujaa uskoo KAIKKI ja AINA heittää valkoisen joko liian pitkälle,liikaa vasemmalle tai liikaa oikealle. paitsi siis tää yks osallistuja. ollaan sovittu,että pelataan aina kymmeneen pisteeseen. yleensä kierroksia tulee 5-10. eli joukkueita oli kaks ja tilanne oli jotain 9-4. oltiin saamassa kymmenes piste. kaikki muut oli heittänyt pallonsa paitsi mulla oli vika pallo. oltiin siis saamassa kymmenes piste ja päätin heittää palloni noin 1,5 metrin päähän,etten vaan sössis tulossa olevaa kymmenettä pistettä. jo alkoi tapahtua. tää yks jäsen (,joka joukkueineen oli häviämässä ja jonka mielestä valkoinen on aina väärässä paikassa) alkoi avautumaan mulle:"ei noin saa tehdä,toi on epäurheilijamaista" öö,ahaa... sanoin sille:"mä teen niinkuin mä haluun." saako niin sanoa vai olinko tosiaan vain epäurheilijamainen? se nainen on jotain 60v ei siis kakaramainen teini... joskus ihmisten kompetenssi mietityttää,tän ko. rouvan ollessa kyseessä,mietin ihmisten kompetenssia usein.

Ei kommentteja: