maanantai 30. marraskuuta 2015

30.11
voi kauhia. olin tänään tossa palvelutalolla. siellä oli semmonen kunnan vammaispalvelun järkkäämä avustaja/avustettava-"tapaaminen". ei oo kovinkaan yksiselitteisiä nää asiat ts epäselviä näkemyksiä on ilmaasa. tehtiin sillai ryhmätyö. avustettavat ryhmissä listas asioita millanen on hyvä avustaja? avustajat taas pohti millanen on hyvä avustettava? fine. tuloksia käytiin sit läpi. meillä avustettavilla oli pari ihan hyvääkin pointtii. oma-alotteinen,töitä pelkäämätön,toimelias. avustajiltakin löytyi pari oikeinkin kannatettavaa juttuu. työnantajan pitäis olla empaattinen,jämpti ja yks aika hämmentävä juttu:avustajan pitää antaa olla vapaa-ajalla vapaa-aikanaan. wtf? really?
mä oon kyl soittanut mun avustajalle pari kertaa. usein soitot on liittynyt mun huonoon muistiin. en oo muistanut mihin joku asia on laitettu. oonko siis ollut huono työnantaja? no,ihan sama. en soittoja kyl kadu.
jotenkin tuntuu,että väkisin yritetään jo lähtökohdiltaan hankalasta asiasta tehdä vieläkin hankalampaa. voin tietysti olla väärässäkin.
nojoo...mut tos illalla yks kaveri kävi kylässä. kahvin kirittäminä käytiin oikein hyvä keskustelu. mäkin sain yhden ihan fiksun ajatuksen punnerrettua pihalle. tuurilla.

Ei kommentteja: