tiistai 15. huhtikuuta 2014

15.4
nyt on taas anomukset tehty. huolella ja perusteellisesti. hohhoijaa...
haen siis taas kerran kelalta "harkinnan varaista laitos-kuntoutus-jaksoa". muutamia ajatuksia siitä: nykyisessä tilanteessani kela ei maksa mun kuntoutusta. yhtään. en myöskää saa kelalta mitään tukea. eiku saan. vammaisen eläkkeen-saajan hoitotukea (perusosa). summaa en nyt muista. se kuitenkin on jotain pari kymppii/kuussa. vammautumiseni 2002 ei liity silloisiin töihini,joten mikään vakuutus-yhtiökään ei vastaa kuntoutuksestani. kuntoutuksestani vastaa kirkkonummen kunta. mun "kuntoutus" on fysioterapiaa 45 min /viikko. miinus tietty kesä-aika. eli vuodessa muistaakseni 40x45min. taloudellisesti musta pitää huolen veritas työkyvyttömyys-eläkkeen muodossa.
hyvä. mitään mystiikkaa tähän ei liity. onni on,että ehdin pari vuotta tekemään töitä. tarkottaa sitä,että säästeliäästi eläen mun työkyvyttömyys-eläke riittää vehnä-lese-puuroon...
mut niinku oikeesti... jos tämmönen tilanne ois jollain muulla... oikeesti miettisin,voiko tämmönen olla oikein? mähän en oo ryhtynyt vammaiseksi ihan vaan silkkaa pahuuttani,laiskuuttani tai saamieni etuuksien takia...
onneks en oo asunto-säästäjä enkä kahden-asunnon-loukussa. kansaneläke-aikaan ei oo enää monta vuotta. silloin veritas poistuu ja kela nappaa kontolleen mun elättämisen. tulevaisuus näyttää siis helvetin valoisalta. mulla on tärkee olo.

Ei kommentteja: